Neurologopedzi dziecięcy
Agnieszka Izabela Kober
Neurologopeda
Neurologopeda, magister filologii polskiej. Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Łódzkim, podyplomowe studia logopedyczne w Akademii Pedagogiki Specjalnej oraz Podyplomowe Studia Neurologopedyczne na Uniwersytecie SWPS. Dodatkowo ukończyła kurs certyfikujący do wykonywania diagnozy i terapii SI oraz szkolenie „Diagnostyka i Terapia Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego metodą Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy®. W obszarze zainteresowań znajdują się zagadnienia z zakresu neurologopedii i neuropsychologii – rehabilitacja mowy i komunikacji osób ze szczególnymi potrzebami w tym zakresie. Prowadzi terapię logopedyczną i neurologopedyczną dzieci i młodzieży w oparciu o diagnozę logopedyczną:• Profilaktykę zaburzeń mowy, czyli wczesną interwencję logopedyczną dla niemowląt i dzieci do 3 r.ż.• Terapię opóźnionego rozwoju mowy, ukierunkowaną na wywołanie komunikacji werbalnej i ukształtowanie prawidłowej wymowy dziecka oraz rozwinięcie kompetencji językowych• Terapię zaburzeń mowy, powstałych w wyniku różnego rodzaju zaburzeń/nieprawidłowości biologicznych lub społecznych. Terapia logopedyczna obejmuje kompleksowo cały system językowy – kompetencje komunikacyjne, i jest terapią obligatoryjną w zaburzeniach mowy: o w autyzmie o w afazji dziecięcej o z powodu niedosłuchu o towarzyszące niepełnosprawności intelektualnej o w niepłynności mowy o w mutyzmie• Terapię logopedyczną ukierunkowaną na korektę wad wymowy – dyslalię (np. seplenienie, reranie i inne)Pracuje z dziećmi z wieloma zaburzeniami mowy, w przedszkolu, poradni psychologiczno-pedagogicznej, realizując zajęcia WWRD. Wykonuje diagnozę i w oparciu o nią prowadzi terapię komunikacji i mowy ukierunkowaną na indywidualne potrzeby każdego dziecka, a która zawiera w sobie także elementy stosowanej analizy zachowań i metody krakowskiej. Ukończyła staż logopedyczny w fundacji Synapsis, szkolenie „Terapia i edukacja dzieci z autyzmem”, szkolenia na temat wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się: „ AAC – wspomagające i alternatywne metody porozumiewania się osób z poważnymi zaburzeniami komunikacji” oraz „Zaburzenia ze spektrum autyzmu, a komunikacja alternatywna i wspomagająca”. Poszerza samodzielnie wiedzę z zakresu zaburzeń mowy i związanych z nimi zaburzeniach lub opóźnieniach rozwoju. Zainteresowania i hobby – literatura, wędrówki górskie, wycieczki rowerowe oraz dwa domowe koty.